کدخبر : 11040
دوشنبه 6 جولای 2020 - 12:57
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

فاز اول اکتشاف نفت و گاز دانا پایان یافت

استاندار ایلام گفت: فاز اول پروژه لرزه نگاری و اکتشاف نفت و گاز دانا در منطقه بانکول و باباگیر ایوان پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با مدیران شرکت ژئوفیزیک دانا با اشاره به نقش و اهمیت اجرای این پروژه ها در توسعه و اشتغال استان ایلام اظهار داشت: این پروژه که زمینه ساز فاز ۲ پالایشگاه گاز استان است در مرحله اول بیش از ۴۵۰ اشتغال ایجاد کرد که در فاز دوم در میادین نفتی بیجار و دلاوران از سومار تا صالح آباد در مرحله مقدماتی ۴۰۰ نفر و در پیک کاری نیز بالغ بر ۸۰۰ نفر اشتغالزایی در پی خواهد داشت.

وی افزود: طی چند سال گذشته تحرک بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان اتفاق افتاده است که نویدبخش روزهای خوب در این صنعت مهم است.

استاندار ایلام با اشاره به وضعیت اشتغال استان ایلام یادآور شد : اگر چه در مجموع وضعیت بیکاری استان از نرخ بیکاری ۱۷.۶ در سال ۹۱ به ۸.۳ در سال ۹۸ تعدیل یافته است اما هنوز آمار جوانان و تحصیل کردگان بیکار استان بالاست و در این زمینه باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مدیران شرکت ژئوفیزیک دانا به عملیات اجرایی پروژه لرزه نگاری دانان در مناطق دهلران و آبدانان نیز اشاره کرد و گفت: در این مناطق شرکت دانان وابسته به صندوق بازنشستگی وزارت نفت با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف و استخراج میادین نفتی و گازی مشغول بکار است و در این پروژه نیز برای ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

استاندار ایلام افزود: همچنین به زودی در حوزه اکتشاف نفت و گاز یک پروژه لرزه نگاری دیگر در مناطق بیم دره شهر ایلام و کوهدشت لرستان عملیات اکتشاف و بهره برداری از میادین نفتی و گازی آغاز می شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اقدامات و فعالیت های خوب صورت گرفته در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان تاکید کرد: امیدواریم مجموعه این فعل و انفعالات در حوزه انرژی سبب تولید و اشتغال بیشتر و در نهایت منجر به توسعه استان شود و برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.