کدخبر : 11027
یکشنبه 5 جولای 2020 - 8:04
فاقددیدگاه

۴۲ درصد مدارس ایلام هوشمندسازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: با توجه به ضرورت آموزش مجازی در مدارس، تاکنون ۴۲ درصد مرکز آموزشی و مدارس مناطق روستایی و شهری این استان به شبکه اینترنت متصل شده است.

عباس بیرامی اظهار داشت: براساس نیازسنجی فی مابین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد ۴۱۴ مدرسه شهری و ۵۹۵ مدرسه روستایی استان به منظور ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان معرفی شدند که باید زیرساخت مورد نیاز آن ایجاد و به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی افزود: بیش از ۲۵۱ مدرسه روستایی از طریق ADSL و ۳۴۴ مدرسه دیگر آن نیز از طریق اپراتورهای تلفن همراه به شبکه متصل می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: با توافق انجام شده با دستگاه‌های مرتبط، به تمامی مدارس روستایی و شهری مشمول پروژه، سرویس اینترنت با همه پارامترهای کیفی واگذار می‌شود که با اجرای این طرح، مدارس بدون پرداخت هزینه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

بیرامی یادآور شد: مدارسی که دارای اینترنت و ای دس اس ال هستند ارتقای سرویس و سرعت (حداقل ۲مگا بیت با حجم ۳۰ تا ۵۰ گیگ شارژ ماهیانه) خواهند یافت و مدارسی که فاقد این سرویس هستند مودم رایگان دریافت و سرویس جدید در آنها راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: همچنین ترافیک مورد تقاضای دانشگاه ها برای سایت و پورتال ها اعلامی از طرف وزارت علوم و تحقیقات توسط وزارت ارتباطات انجام شده و تا پایان فصل آموزشی سال جاری به صورت رایگان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که با همکاری مدیران آموزش و پرورش استان و شهرستان ها، تا قبل از مهرماه و آغاز فصل آموزشی جدید تعداد مدارس باقی مانده را نیز به شبکه اینترنت متصل کنیم.

به گفته وی، تامین این ترافیک به پیشنهاد و تامین هزینه وزارت ارتباطات صورت گرفته است.

۱۰۰ هزار دانش آموز ایلامی در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند. /ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.