کدخبر : 10955
دوشنبه 22 ژوئن 2020 - 22:28
فاقددیدگاه

سرپرست سازمان صمت استان ایلام معرفی شد

مراسم تکریم رئیس و معارفه‌ی سرپرست جدید سازمان صمت استان ایلام با حضور مدیر کل اموراستان ها وزارتخانه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران بخش صنعت ومعدن ایلام، امروز دوم تیر ماه برگزار شد.

یاراله نصیری رییس سابق سازمان صمت در این آیین گفت: عملکرد مسئولین باید جامعه قضاوت کند.
وی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه های صنعت، معدن وتجارت استان افزود: در زمان شروع فعالیت اینجانب در سال ۹۲ رقم سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صادره در استان ۸۰۰ میلیارد تومان بود، این رقم هم اکنون به ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۷ هزار میلیارد دیگر به این عدد اضافه می شود.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰ هزار نفر از طریق اصناف و بنگاه‌های خرد و متوسط یکی ازاقدامات مثبت دراین مدت می باشد.

“حیدر نعمتی” معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در ادامه گفت: استان ایلام دارای ظرفیت های بالایی درحوزه نفت، گاز، صنایع پتروشیمی و معادن می باشد، رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری استان در سال گذشته، کسب رتبه اول در بهبود فضای کسب و کار وامنیت سرمایه گذاری، صدور مجوزهای بی نام، برگزاری منظم جلسات اقتصادی، پیگیری ورفع مشکلات واحدهای صنعتی و تجاری با همدلی همه مسئولان استان میسرشده است.

“ایرج حسن پور” مدیر کل امور استان‌های وزارت صمت به تببین محورهای جهش تولید وبرنامه های ترسیمی وزارت صمت پرداخت و گفت: همکاری و همدلی مردم با نظام را ارزشمند دانست و یکی از محورهای اصلی حوزه اقتصاد را صادرات کالا به منظور تامین ارز دانست.

این مسئول به مزیت مرز نشین بودن ایلام اشاره کرد و بیان داشت: لیست ۶۵ قلم کالا برای مرزنشینان تهیه شده که در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود. وی در خصوص وضعیت بازارچه های ایلام، بازارچه های مشترک مرزی، زیرساخت‌های ایجاد شده، کارت های بازرگانی، کارت های پیله وری مواردی بیان کردند.

حسن پور با اشاره به برنامه ریزی برای استفاده از کالاهای تولید داخل و نمایش این کالاها خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در جبهه اقتصادی به صورت شفاف مردم را در تصمیم گیری، سیاست گذاری و عملیاتی کردن طرح ها دخیل کنیم.

رضا محمدرحیمی سرپرست جدید سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام ضمن تبریک یکم تیرماه روز اصناف و همچنین دهم تیرماه روز صنعت و معدن به فعالین این حوزه از حسن اعتماد مقام عالی وزارت و معاونین محترم تقدیر نمود.
وی به تشریح برنامه‌های موردنظرپرداخت و گفت: پیگیری تامین تسهیلات برای سرمایه گذاری، تکمیل طرح های نیمه تمام و فعال سازی طرح های راکد، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی، برنامه ریزی مدون برای نظارت و کنترل بازار، تعامل با رسانه ها وتوجه به تشکل‌های بخش خصوصی را از اهم برنامه های خود دانست و از همه ی دستگاه های هم خانواده در راستای رشد و پیشرفت سازمان واجرای برنامه های ترسیمی وزارت صمت استمداد طلبید.

این مسئول نیروی انسانی را بالاترین سرمایه هر سازمان دانست و در این راستا گفت: برای افزایش انگیزه در بین همکاران تلاش خواهم کرد.
این مراسم با اهدا لوح سپاس به مهندس نصیری و قرائت حکم سرپرست جدید سازمان به پایان رسید.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.