کدخبر : 10895
دوشنبه 8 ژوئن 2020 - 17:42
فاقددیدگاه

تاکید استاندار ایلام بر تسریع در بازگشایی کامل مرز تجاری مهران

استاندار ایلام گفت: این هفته ۵۰۰ کامیون عراقی که از قبل در پشت مرز دپو شده بود وارد کشور می شود و از هفته آینده دو روز در هفته هر روز ۲۵۰ خودرو کشورمان برای امور تجاری و بازرگانی وارد کشور عراق می شود که لازم است در این روند تسریع ایجاد شود.

 «قاسم سلیمانی دشتکی» در دیدار  با دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی با ارائه گزارشی از وضعیت استان در موضوعات مختلف، خواستار تکمیل پروژه‌های مرزی در استان شد و اظهار کرد: در شرایط امروز کشور و رابطه حسنه‌ای که بین دو کشور ایران و عراق برقرار است، ضرورت توجه به پروژه های مرزی استان ایلام به جهت داشتن بیشترین مرز مشترک اهمیت دوچندان پیدا کرده است.

وی خواستار راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی «چیلات»، «چنگوله» و «هلاله شمالی» در انجام مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین دو کشور ایران و عراق شد و گفت: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده است و باتوجه به دستور معاون اول محترم رئیس جمهور مبنی بر ایجاد و راه اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت‌های این مرز نیز در حال ساخت است.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که پیگیری‌های زیادی در زمینه گشایش مرز چیلات انجام شده است، گفت: تمام زیرساخت‌های لازم در مرز چیلات را آماده کرده‌ایم و منتظر هستیم که طرف عراقی نیز پای کار بیاید و ضرورت دارد در این خصوص از طرف مقامات ارشد کشور نیر این موضوع پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مرز چنگوله مورد تأیید و تصویب دولت عراق قرار گرفته است و فقط نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها از جانب این کشور دارد، خواستار بازگشایی کامل مرز تجاری استان شد و گفت: مرز مهران که در ارتباط با موضوع کرونا بسته شده بود با رایزنی و تلاش های انجام شده موافقت بازگشایی این مرز انجام شده است.

وی ادامه داد: این هفته ۵۰۰ کامیون عراقی که از قبل در پشت مرز دپو شده بود وارد کشور می شود و از هفته آینده دو روز در هفته هر روز ۲۵۰ خودرو کشورمان برای امور تجاری و بازرگانی وارد کشور عراق می شود که لازم است در این روند تسریع ایجاد شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.