کدخبر : 10883
شنبه 6 ژوئن 2020 - 13:55
فاقددیدگاه
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهرات ایلام

بورس طلا را بلعید

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهرفروشان استان ایلام گفت: در حال حاضر در بازار طلا، داد و ستد بسیار کم است و مردم فقط فروشنده طلا هستند و سعی دارند با پول حاصل از فروش طلای خود، وارد بورس شوند یا خودرو خریداری کنند.

«مسعود احمدیان» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: مردم تا مدتی سعی می‌کردند طلا را به عنوان پس‌انداز خریداری کنند اما امروز خرید طلا برای این کار مقرون به صرفه نیست حتی عروس و داماد هم برای خرید طلای عروسی خود امروز تنها یک حلقه زنانه و یک حلقه مردانه می‌خرند نه بیشتر، بنابراین بازار طلافروشی با مشکلاتی مواجه است.

وی با بیان اینکه قیمت طلا به دلیل افزایش قیمت دلار و انس جهانی سیر صعودی داشته است، گفت: در سه ماه گذشته هر گرم طلا ۷۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهرفروشان استان ایلام یکی از دغدغه‌های این صنف را مالیات بر ارزش افزوده دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که این مالیات تصویب شد اعلام کردند تا ۵ سال به صورت آزمایشی اعمال می‌شود اما ماندگار شد، از طرفی در صحن علنی مجلس اینگونه مطرح شد که مالیات بر ارزش افزوده برای کالاهای مصرفی است و چون طلا یک کالای سرمایه‌ای است مشمول این قانون نمی‌شود اما شد.

احمدیان افزود: طلا چون همیشه در چرخه بازتولید است و مستهلک نمی‌شود نباید با هر بار ذوب مشمول مالیات بر ارزش افزوده شود چون خلاف قانون است با هر بار بازتولید شامل ۹ درصد ارزش افزوده شود در حالی که سود آن برای فروشنده در خرده فروشی ۷ درصد است.

وی ادامه داد: قرار بود مالیات بر ارزش افزوده برای صنف طلافروشان فقط برای طلای خام وضع شود و فقط در اجرت و سود فروشنده محاسبه شود ولی این قانون بلاتکلیف است و همچنان به شکل اول اجرا می‌شود.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهرفروشان استان ایلام اضافه کرد: دولت باید بازار و تولید را کمک کند بسیاری از بخش‌های بازار و همچنین بخش تولید در اثر تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا آسیب جدی دیده‌اند و اگر دولت به احیای آنها کمک نکند برخی شغل‌ها دچار ورشکستکی می‌شوند.

احمدیان گفت: شغل طلا فروشی با چالش‌های سنگینی روبرو است و نیازمند کمک دولت است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.