کدخبر : 10803
دوشنبه 11 می 2020 - 8:20
فاقددیدگاه

رونمایی از الکل تولیدی دانشگاه ایلام

الکل طبی تولید شده در شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه ایلام عصر یکشنبه در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و جمعی از مسوولان در حاشیه ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام رونمایی شد.

رییس دانشگاه ایلام در این آیین اظهار داشت: با موافقت سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و داروی ایلام مجوز تولید الکل طبی در دانشگاه ایلام صادر شد.

وی افزود: تولید این محصول و حمایت از آن در راستای رسالت اجتماعی دانشگاه و ورود شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه ایلام برای تولید الکل طبی با هدف کسب سود نبوده و این دانشگاه بیشتر به دنبال ایفای نقش مسوولیت های اجتماعی است.

علی اکبری تصریح کرد: در شرایط کنونی نباید همه بار سنگین مبارزه با کرونا بر دوش دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شود و هر سازمان و یا نهادی بر اساس توان و ظرفیت خود برای مبارزه با این ویروس تلاش کند.

رییس دانشگاه ایلام، اضافه کرد: با فراهم سازی زمینه دریافت سریع پیشنهادهای مجموعه همکاران، ۲۰ پیشنهاد کاربردی از طرف اعضای هیات علمی عضو شبکه ملی دانشگاه و جامعه ارائه شد که یکی از این پیشنهادات تولید الکل طبی با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های دانشگاه بود که با تغییر کاربری آزمایشگاه خاک شناسی، کارگاره تولید الکل طبی با ظرفیت روزانه بین ۵۰۰ تا یک هزار لیتر راه اندازی شد.

علی اکبری تاکید کرد: تمام تولیدات این کارگاه در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های ذیربط برای توزیع در سطح استان قرار می گیرد تا برای ضد عفونی و مقابله با کرونا مورد استفاده شهروندان ایلامی قرار گیرد.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.