کدخبر : 10710
دوشنبه 27 آوریل 2020 - 7:34
فاقددیدگاه
استاندار ایلام در هفدهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:

حساسیت به موضوع کرونا نبایست کمرنگ شود

اعضای ستاد استانی مبارزه با کرونا درقبال وظایف تعریف شده پاسخگو باشند/بستر اینترنت برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند تقویت شود/در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند نیازمند رعایت جدی تر پروتوکل های بهداشتی هستیم/ در جهت برنامه ریزی بهتر برای مبارزه با کرونا استان به ۳ منطقه سفید، زرد و قرمز تقسیم می شود/اگر مردم همراهی نکنند وضعیت سخت تر خواهد شد

به گزارش جامک به نقل پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه در هفدهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا از اعضای ستاد استانی مبارزه با کرونا خواست درقبال وظایف تعریف شده پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: در ارتباط با سلامتی و حفظ جان مردم با کسی تعارف نداریم و از قصور افراد به راحتی نخواهیم گذشت.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار فعال تر شدن کمیته امنیتی و اجتماعی و اقتصادی ستاد مبارزه با کرونا در استان شد.

وی در این زمینه با انتقاد از وضعیت اینترنت در استان گفت: امروز با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند بایست بستر اینترنت برای گذران امور مردم بیش از پیش تقویت و فراهم شود.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که امروز برای قطع زنجیره انتقال بیماری نیازمند استفاده از سازوکار جدید و با ایمنی بالا هستیم که هم امور مردم انجام پذیرد و هم سلامتی افراد حفظ شود، افزود: با توجه به شرایط پیش آمده امروز دانش آموزان و دانشجویان و کارمندان به اشکال مختلف نیازمند استفاده از اینترنت با سرعت مطلوب در جهت امور آموزشی در فضای مجازی و برگزاری جلسات بصورت ویدئو کنفرانس هستند.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: امروز شاهد گلایه هایی از طرف مردم درخصوص ضعیف بودن خدمات ارائه شده در بحث اینترنت هستیم.

وی ادامه داد: مردم می گویند علی رغم پرداخت هزینه های گزاف برای اینترنت، اما به نسبت خدمات دریافت نمی کنند.

رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، برخی مناطق کشور بر مبنای میزان ابتلا و شیوع بیماری کرونا و همچنین مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به سه منطقه سفید، زرد و قرمز تقسیم خواهد شد و محدودیت ها و مقررات مرتبط با بیماری کرونا، در این چارچوب در آن مناطق سه گانه اعمال می شود که دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر اساس این دستورالعمل ها به شناسایی مناطق استان اقدام نماید.

وی ضمن هشدار چندباره نسبت به جدی گرفتن بیماری کرونا در استان، تاکید کرد: در هر جلسه از مردم استان خواهش کرده ام و خطرهای کرونا را هشدار داده ایم اما متاسفانه برخی نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند تا روند افزایش مبتلایان بسیار نگران کننده باشد بطوریکه ظرف دو روز گذشته ۲۷ نفر از همشهریان ایلامی به بیماری کرونا مبتلا شده اند و ۳ فوتی نیز داشته ایم!

وی ادامه داد: اگر چه در تعطیلات نوروزی مردم به خوبی پای کار امدند و دستورالعمل های طرح فاصله گذاری اجتماعی را بکار بستند و شاهد نتایج خوب آن نیز بودیم اما رفته رفته حساسیت ها کم رنگ شد و برخی با حضور در طبیعت و دورهمی ها صحنه های خوبی را رقم نزدند و امروز شاهد نتایج تلخ آن هستیم.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که اگر مردم رعایت نکنند وضعیت بدتر ازین خواهد شد، هشدار داد: داروی خاصی برای درمان کرونا نیست پس بهترین راه مبارزه با کرونا پیشگیری و خود مراقبتی است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استان از اول اسفند ماه سال گذشته تاکنون بدون یک روز استراحت و تعطیلی تمام قد پای کار بوده اند، تاکید کرد: اما در بحث اگر مردم همراهی نکنند وضعیت به مراتب سخت تر خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اینکه از فرمانداران استان خواست که نظارت جدی تری بر اجرای کامل طرح فاصله گذاری هوشمند داشته باشند، اضافه کرد: نبایست ایجاد فضای کسب و کار موجب گذر از طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند شود بلکه اتفاقا بایست رعایت پروتکل ها به خاطر حضور افراد در محل کار با شدت بیشتری تداوم یابد.

استاندار ایلام بر کنترل و پایش افراد مبتلا تاکید کرد و گفت: اگر فردی مبتلا می شود حتما و بایست با دقت بیشتر خانواده و اطرافیان و دوستان آن شخص تحت نظر و کنترل قرار گیرند و در صورت نیار و داشتن علائم حتی قرنطینه شوند چراکه یکی از دلایل مهم افزایش مبتلایان عدم پایش حلقه ارتباطی مبتلایان در جامعه بوده است.

وی در پایان از مردم استان بار دیگر خواست برای حفظ جان و سلامت خود طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند را رعایت کنند تا انشاء الله با قطع زنجیره انتقال این بیماری و شرایط پیش رو را به سلامت پشت سر بگذاریم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.