کدخبر : 10527
سه‌شنبه 24 مارس 2020 - 10:31
فاقددیدگاه

کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد کرونا در ایلام تشکیل می شود

استاندار ایلام گفت : آمار و اطلاعات کرونا در استان از طریق سخنگو و رییس ستاد اعلام می شود و نشر اخبار خلاف واقع در مورد کرونا جرم است و فرد خاطی باید پاسخگو باشد.

قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز دوشنبه ۴ فروردین ماه در نشست فوق العاده ستاد استانی مبارزه با کرونای از تشکیل کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد کرونا خبر داد و اظهار کرد: در استان کمیته رسانه و فضای مجازی در خصوص مصوبات ملی مرتبط با فضای مجازی تشکیل می شود و از آنجا که رییس کمیته رسانه و فضای مجازی وزیر ارشاد است در استان نیز به صورت متناظر این کمیته زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با عضویت صداو سیما، روابط عمومی استانداری و خبرگزاری جمهوری اسلامی تشکیل میشود.

وی با بیان اینکه افرادی که اطلاعات خلاف واقع منتشر کنند و سبب تشویش اذهان عمومی شوند باید پاسخگو باشند، گفت: در این راستا کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد مبارزه با کرونا در این استان تشکیل میشود.

استاندار ایلام درخصوص وظایف این کمیته افزود: ساماندهی رسانه ها و فضای مجازی بر عهده این کمیته است و اخبار، اطلاعات و تحلیل های راجع به کرونا توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا اعلام می شود.

وی یادآور شد: همچنین به دلیل جلوگیری از تجمع و شیوع بیماری کرونا نشستها به صورت محدود و فقط با حضور اعضای ستاد مبارزه با کرونا تشکیل میشود و در صورت درخواست مصاحبه نیز تنها رییس دانشگاه علوم پزشکی به صورت تخصصی و استاندار به صورت عمومی جوابگو خواهند بود.

سلیمانی دشتکی در ادامه در خصوص مصوبات ستاد گفت: هیچ کسی در هر مقامی حق ندارد درربحث کرونا خلاف مصوبات حرکتی انجام دهد و کسی به جز افراد یاد شده حق ارائه آمار و اطلاعات در خصوص بیماری کرونا را ندارند چراکه انتشار اطلاعات غلط و غیر واقع موجب ایجاد نگرانی بین مردم می شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است مصوبات ملی مرتبط با فضای مجازی را به دقت مطالعه و اجرا کند و هر رسانه ای که در این شرایط بدنبال حاشیه سازی و نشر اخبار خلاف واقعیت باشد، مجرم است و بایست پاسخگو باشد.

سلیمانی دشتکی در خصوص کنترل ورودی های استان نیز گفت: اکثر افرادی که وارد استان شده اند بومی بوده و نمی توان آنها را برای ورود به شهر خود منع کرد اما با کنترل دقیق ورودی و خروجی استان افراد مشکوک به کرونا در هر ۲ مسیر از حرکت باز میمانند.

وی تاکید کرد: با وجود تعطیلی تاسیسات گردشگری و اصرار به نپذیرفتن مهمان و ورود مسافر اما متأسفانه مسافران بومی به خانه های خود بازگشته اند.

استاندار ایلام در خصوص نقاهتگاه بیماران کرونا نیز گفت: ۲ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز نقاهتگاه های مخصوص بهبود یافتگان کرونایی در اختیار اداره ورزش و جوانان استان قرار گرفته است که بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان به مدت ۱۴ روز در این مکان دوره نقاهت خود را می گذرانند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.