کدخبر : 10507
سه‌شنبه 17 مارس 2020 - 15:13
فاقددیدگاه

کرونا کوچ سنتی عشایر را ماشینی کرد

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: عشایر مهمان استان باید حتما کوچ خود را با ماشین انجام دهند و از روش سنتی و توقف های موقتی خودداری کنند.

«علی سلیمی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: همه ساله با آغاز فصل بهار، عشایر مهمان که در مناطق گرمسیر این استان ساکن می شود به صورت سنتی به مناطق و استان های خود باز می گردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بین عشایر در سال جاری کوچ سنتی  از این استان ممنوع است، افزود: بخشنامه سازمان امور عشایری کشور مبنی بر ممنوعیت کوچ سنتی عشایر مهمان ایلام به این نهاد ابلاغ شده و این اداره کل نیز به همه عشایر مهمان در استان ایلام تاکید کرده است.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام با اشاره به اینکه بر اساس این ابلاغیه کوچ عشایر به شیوه سنتی ممنوع بوده و باید آن‌ها به صورت ماشینی کوچ کنند، تصریح کرد: عشایر مهمان استان تقاضا داریم برگشت به استان مبدا خود را با کوچ ماشینی و بدون توقف در هیچ میان بندی انجام دهند.

سلیمی ادامه داد: این تصمیم در راستای حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  در بین عشایرگرفته شده و  عشایر مهمان باید کوچ خود را به مناطق ییلاقی با ماشین انجام دهند.

وی تاکید کرد:بر اساس بخشنامه سازمان امور عشایری، باتوجه به شیوع بیماری کرونا، عشایر مهمان تنها تا پایان فرودین ماه اجازه حضور در مناطق گرمسیری استان ایلام را دارند و پس از آن باید به استان‌های خود کوچ کنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: به طور معمول عشایر مهمان از استان‌های کرمانشاه، همدان و لرستان که نیمه دوم سال را در مناطق گرمسیری استان ایلام سپری می‌کنند و هنگام بازگشت به استان‌های خود در پایان سال، به شیوه سنتی کوچ می‌کنند و تا رسیدن به استان‌های مبدا در میان بندها اتراق دارند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.