کدخبر : 10468
دوشنبه 9 مارس 2020 - 14:53
فاقددیدگاه

کرونا در ایلام/ از کمپین چادر نزدن در طبیعت تا مسدود شدن مرز مهران

تاکنون ۳ نفر در ایلام بر اثر ابتلا به کرونا در ایلام از دنیا رفته اند و بر اساس آمار موجود تاکنون ۱۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند و ۱در این راستا هم تصمیمات مهمی در ستاد مبارزه با کرونا در استان گرفته شده است.

لطفا در دامن طبیعت چادر نزنید
یکی از مهم ترین این تصمیمات تعطیلی جلسات اداری، همایش ها و مراسمات بود، همچنین با تاکید استاندار ایلام حتی جلسات ملاقات مردمی مدیران نیز لغو و ظرفیت سامانه سامد در اختیار مدیران قرار گرفت.
چادر زدن در دامن طبیعت،  یکی از سنت های نوروزی مردم استان ایلام است که یک هفته قبل از عید آغاز می شود و تا نیمه ی فروردین و حتی بیشتر ادامه دارد که استاندار ایلام برای جلوگیری از این امر در شرایط کنونی پیشنهاد داد”کمپین نه به چادر زنی” تشکیل شود.
امروز هم و غم تمام مدیران در زمینه های مختلف افزایش خدمات غیرحضوری و تمدید برخی خدماتی است که به مراجعه حضوری نیاز دارند.
‍ اعلام خدمات پلیس راه به شهروندان در راستای پیشگیری از ویروس کرونا

سرهنگ “رضا همتی زاده”رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار کرد: پلیس راه ایلام با شعار نوروزی “امنیت جامعه، آرامش خانواده ” در خدمت هم استانی های عزیز خواهد بود.

وی افزود: برای ارائه تسهیلات لازم و کاهش مراجعه هم استانیهای عزیز به مراکز پلیس راه و نهادهای مرتبط و همچنین پیشگیری از  شیوع آن ، آن دسته از افرادی که مدت اعتبار گواهینامه آنان منقضی یا رو به اتمام است تا پانزدهم اردیبهشت ماه ۹۹  معتبر است و ماموران اعمال قانون نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی تا پانزدهم اردیبهشت ماه ۹۹ مجاز به تردد خواهند بود، 

تصریح کرد: رانندگانی که تاریخ اعتبار دفترچه ساعت آنان در حال اتمام است به مدت دو ماه دارای اعتبار بوده و لازم نیست به مراکز صدور دفترچه مراجعه کنند.

سرهنگ همتی زاده گفت: پلیس راه انتظامی استان ایلام در جهت پیشگیری از بیماری کرونا اقدامات موثری را انجام داده و اقدامات دیگر را نیز در دست اقدام دارد.
ورود گردشگر نوروزی به ایلام ممنوع است
عبدالمالک شنبه زاده ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام نیز اظهار کرد: براساس مصوبات کمیته بحران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، پذیرش گردشگران و مهمانان نوروزی به استان به ویژه در قالب تأسیسات گردشگری امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه  گردشگران و مسافران نوروزی به استان ایلام سفر نکنند، تصریح  کرد: هتل‌ها، مهمان پذیرها، مدارس و مسافرخانه‌ها و سایر اماکن نیز تعطیل است، همچنین تمامی فعالیت‌ها و برنامه ریزی های آژانس‌های مسافرتی، دفاتر گردشگری و خدمات توریستی تعطیل خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
شنبه زاده تصریح کرد: به مدیران ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستانهای تابعه و همچنین به دهیاران روستاهای هدف گردشگری هشدار داده شده که از ورود مهمانان نوروزی به این مکان ها جلوگیری کنند تا این بیماری بیشتر از این شیوع پیدا نکند.

همچنین دادستانی ایلام اعلام کرد: در راستای مصوبات کارگروه مقابله و مدیریت ویروس کرونا و با توجه به دستور دادستان محترم مرکز استان در پاسخ به نگرانی های مردم، تمامی مبادی رسمی و غیررسمی استان به صورت شبانه روز مسدود شده  و از ورود خودرو های غیر بومی و حتی ایلامیان مقیم در استان های دیگر جلوگیری خواهد شد که دادستان ها و روسای دادگاه های بخش مکلف به نظارت مستمر هستند .
 بیماریابی در مبادی ورودی استان بر اساس نظام مراقبت سندرومیک 
دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز اعلام کرد:   تیم های تخصصی بهداشتی در مبادی ورودی استان به جهت حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و ورود بیماران احتمالی به داخل استان، اقدام به غربالگری و بیماریابی بر اساس نظام مراقبت سندرومیک خواهند کرد و  در صورت شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا در مبادی ورودی استان؛ این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.
” روح الله غلامی ” ، مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت : بر اساس آخرین ملاقاتهای حضوری و مکالمات تلفنی با طرف مقابل ،  طرف عراقی از روز یکشنبه ۱۸ اسفندماه تا ۲۵ اسفند مرز تجاری را موقتا تعطیل اعلام کرده و روند مراودات تجاری از این مرز فعلا متوقف است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.