کدخبر : 10439
دوشنبه 2 مارس 2020 - 8:17
فاقددیدگاه

ارائه مجوز مشاغل خانگی در ایلام الکترونیکی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی به منظور تسریع در انجام کار، کاهش زمان و هزینه، تامین رضایت و کرامت مردم، صدور مجوز مشاغل خانگی الکترونیکی شد.

شکراله شیرخانی اظهار داشت: شفافیت و تسهیل گری در فرآیند صدور مجوزهای مشاغل خانگی از مزایای مجوزهای الکترونیکی است و این طرح در ابتدای سالجاری در استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی باید ساماندهی شوند، افزود: اجرای این طرح می تواند با شناسایی رسته های مزیت دار و هدایت تسهیلات به این سمت و سو، موجب تقویت تولید شود و رونق ملی را فراهم آورد.

شیرخانی یادآور شد: اتصال به بازار مهم ترین ویژگی طرح نوین توسعه مشاغل خانگی و نویدبخش برندسازی محصولاتی است که در استان ایلام تولید می‌شد و تاکنون به نام استان‌های دیگر به فروش می‌رفت.

شیرخانی با اشاره به اینکه امکان پرداخت تسهیلات بر اساس رسته فعالیت های مشاغل خانگی موجود در سایت میسر می شود، گفت: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی از طریق پشتیبان و مستقل می توانند اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این تسهیلات به کارآفرینان، دارندگان مجوزهای پشتیبانی و افراد مستقل که طرح آنان بر اساس ظرفیت‌ها و اولویت‌های استان است، پرداخت می‌شود.

شیرخانی ادامه داد: تسهیلات مشاغل خانگی استان با عاملیت بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران است و متقاضیان برای دریافت تسهیلات خانگی پس از ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی می توانند به صورت الکترونیکی و از طریق سایت اداره تعاون، ایلام یا به صورت حضوری از طریق چهار دستگاه شامل ادارات کل جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند.

به گفته وی، این طرح ابتدا در چهار استان ایلام، خراسان جنوبی، کرمان و گیلان به صورت آزمایشی اجرا شده و از سال آینده در سراسر کشور اجرا می شود.

شیرخانی تصریح کرد: سامانه مشاغل خانگی به منظور تسهیل گری و تسریع در روند کار و عملیاتی کردن قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، توسط   مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، به نشانی ttps://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir تهیه  و طراحی شد. 

وی یادآور شد: همچنین امسال  برای صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی برنامه ریزی شد و هم اکنون صدور مجوز بدون مراجعه حضوری و کل فرآیند صدور مجوز مشاغل خانگی بطور کامل الکترونیکی شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.