کدخبر : 10388
دوشنبه 10 فوریه 2020 - 14:57
فاقددیدگاه

رسانه‌ها در انتخاب اصلح به مردم کمک کنند

امام جمعه ایلام گفت: برخی مواقع در انتخابات بی‌تقوایی‌هایی در تخریب یا شخصیت‌سازی کسانی که در این عرصه وارد شده‌اند صورت می‌گیرد که از اصحاب رسانه انتظار می‌رود واقع بینانه در این زمینه برخورد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین « الله‌نور کریمی‌تبار» در مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه و نماز اظهار کرد: در آستانه انتخابات فضاسازی هایی ممکن است انجام شود که مقداری فضای انتخابات را آلوده کند که باید مراقبت کرد و انتخابات و حضور مردم در پای صندوق های رای به حاشیه نرود.

 وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش آگاه کننده دارند، گفت: در فضای انتخابات ممکن است له و علیه  افرادی، مطالبی مطرح و بیان شود اما وظیفه و رسالت رسانه‌ها حکم می کند که در تحلیلهایی که انجام می شود واقیعت ها را بیان کنند.

امام جمعه ایلام گفت: رسانه‌ها  معیارهای لازم را  برای انتخاب افراد اصلح در رسانه‌ها تبیین کنند تا مردم بتوانند نماینده‌ای شایسته را راهی مجلس کنند.

کریمی‌تبار با تاکید بر اینکه باید مراقب بود تا  چهره‌ای در جریان انتخابات تخریب نشود، گفت:  برخی مواقع  بی‌تقوایی‌هایی در تخریب یا شخصیت‌سازی کسانی که در این عرصه وارد  شده‌اند صورت می‌گیرد که  از اصحاب رسانه انتظار می‌رود که  واقع بینانه در این زمینه برخورد  کنند.

 وی تصریح کرد:  برخی مواقع با تفسیر و تحلیل‌هایی، موضوعات و مسیر درست انتخاب مردم تغییر پیدا می‌کند، که رسانه‌ها باید در این عرصه ان رسالت و وظیفه ذاتی خود را به عنوان رسانه ابتدا در جهت مشارکت حداکثری و بعد در راستای انتخاب اصلح انجام دهند.

در این مراسم از ۱۷ نفر از برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه و نماز که با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و خبرگزاری شبستان دفتر نمایندگی استان ایلام برگزار گردید، تجلیل شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.