کدخبر : 10352
دوشنبه 3 فوریه 2020 - 14:30
فاقددیدگاه
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام:

انقلاب اسلامی مایه‌ی امید آزادگان جهان است

امام جمعه ایلام گفت: قبل از انقلاب ایران فرمانبردار آمریکایی‌ها بود و با برخورد تحقیرآمیز خود سیاست فرعون را مبنی بر به تمدن رساندن کشور ما اجرا کردند ولی انقلاب اسلامی نور امید را در دل ها زنده موج امیدی در دل آزادگان دنیا ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «اله نور کریمی‌تبار» در مراسم عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه ایلام که با حضور جامعه دانشگاهی ایلام برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، برای موفقیت در آینده باید گذشته را شناخت و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جهان معاصر برخلاف کسانی که دین را افیون توده‌ها می‌دانستند در آن زمان دینی را مطرح کرد که هم پاسخگوی نیاز دنیایی جامعه باشد و هم نیاز معنوی انسان را تامین کند.


وی ادامه داد: در آن زمان با وجود اینکه تجربه و الگویی برای انقلاب نداشتیم اما به تنهایی انقلاب به ثمر رساندیم.


نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، گفت:  تکریم سردار و همرزمانش  حتی در کلیساها نیز برگزار شد و بنا به گفته آنها اگر سردار سلیمانی نبود مسیحیان در سوریه نیز نابود می شدند.
امام جمعه ایلام ادامه داد: پس از شهادت سردار سلیمانی حمله موشکی ایران به عین‌الاسد  ضربه سنگینی به آمریکا در عراق وارد کرد.


کریمی‌تبار با بیان اینکه ایران اسلامی با وجود همه سختی‌ها و به برکت وجود مقام معظم رهبری و پشتوانه علم و تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: این مسیر با حضور نسل جوان و دانشگاهی به آرمان‌های بلند خود خواهد رسید.


در ابتدای این مراسم دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام با تبریک ایام مبارک دهه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، با بیان اینکه جامعه از نهاد علم و دانشگاهی انتظار متفاوتی دارد، اظهار کرد: نهاد علم سرمایه‌ای است که از موهبت انقلاب اسلامی استفاده کرده و توانسته با  کسب جایگاه هفدهم علمی در سطح جهان و مرجعیت علمی در منطقه؛ به بخشی از وظیفه و رسالت خود عمل نماید.

رئیس دانشگاه با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری در سال گذشته، بیان کرد: با توجه به مزاحمت‌ها و شرارت‌هایی که توسط دشمنان این ملت صورت گرفت، بخشی از آرمان‌ها و اهداف اصلی محقق نشده و در این میان نهاد علم می‌تواند با توجه به جایگاهی که دارد با ارائه راهکار، پیشنهاد و نقد عالمانه برای اصلاح امور به بخش دیگری از رسالت خود که مورد انتظار جامعه هم است عمل نماید.


علی اکبری، در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه این نظام نیازمند دلسوزی و نقد عالمانه و درون خانوادگی است، اظهار کرد: نهاد علم می‎تواند در زمینه حُکمرانی خوب و اصلاح رویه‌های حُکمرانی، افزایش رضایتمندی مردم و ارتقاء سطح  کارآمدی؛ نظرات و پیشنهادات عالمانه‌ای را ارائه دهد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.