کدخبر : 10303
یکشنبه 26 ژانویه 2020 - 12:08
فاقددیدگاه

دستور استاندار ایلام برای برچیده شدن چاه‌های غیرمجاز

استاندار ایلام گفت: اینکه باید از حفر چاه‌های غیرمجاز برای حفظ سفره‌های زیرزمینی قاطعانه جلوگیری کرد

«قاسم سلیمانی دشتکی»  در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان گفت: طرح های آبخیزداری و آبخوانداری خوبی در استان انجام شده که باید با قدرت ادامه یابد و چاه‌های غیرمجاز در سطح استان برچیده شود و در این راه نظارت دقیق و مدیریت منابع آبی باید در دستور کار قرارگیرد.

وی  با تأکید بر مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آبی استان گفت:  تمام تلاش ما باید حفاظت از منابع آب برای نسل های آینده باشد و در این رابطه لازم است از بهره برداران نظارت لازم صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به لزوم صیانت از حریم رودخانه‌های استان، تصریح کرد: حفاظت از حریم رودخانه ها با جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و بهره‌برداری های غیر قانونی نسبت به حفظ حریم رودخانه ها ضرورت دارد.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه باید از حفر چاه‌های غیرمجاز برای حفظ سفره‌های زیرزمینی قاطعانه جلوگیری کرد، خواستار برخورد جدی با کسانی شد که در حفاظت از منابع آب خلل ایجاد می‌کنند.

وی گفت: باید قبل از انجام تخلفات با نظارت کامل نسبت به جلوگیری از خسارات وارده اقدام کنیم و دستگاه قضایی و نظارتی نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار ایلام ادامه داد: اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید برای حفاظت از منابع آبی در استان صورت گرفته است از جمله این اقدامات؛ آبخیزداری در بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع، و جنگل کاری در بیش از ۷۰ هزار هکتار در استان بوده است.

در این نشست مصوب شد؛ کشت های جایگزین با مصرف آب پایین جایگزین کشت های با مصرف بالای آب شوند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.