کدخبر : 10137
چهارشنبه 25 دسامبر 2019 - 8:20
فاقددیدگاه

مدیران کارخانه سیمان ایلام به اجرای مصوبه‌‎ها متعهد نیستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با انتقاد از اجرا نشدن مصوبات اخذ شده از سوی مجموعه کارخانه سیمان ایلام خواستار متعهد بودن این مجموعه برای برون رفت از مشکلات موجود شود.

حیدر نعمتی روز سه‌شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات کارخانه سیمان ایلام اظهار داشت: این واحد سال‌های قبل به عنوان بهترین واحد تولیدی و صنعتی کشور فعالیت می‌کرد و سیمان تولیدی آن حتی شهرت جهانی داشت.

وی افزود: اکنون به دلیل برخی مشکلات دارای حجم بدهی قابل توجهی است که تداوم این روند باعث ایجاد مشکلاتی برای کارخانه و کارگران آن می‌شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: همه مسوؤلان استان پیگیر مشکلات این مجموعه هستند ولی هیات مدیره و سهامداران اصلی نیز باید پای کار بیایند و با افزایش سرمایه این کارخانه برای بهبود روند تولید آن تلاش کنند.

نعمتی اضافه کرد: نشست‌های متعددی برای کارخانه سیمان ایلام و حل مشکلات آن برگزار شده اما متاسفانه این کارخانه به تعهدات خود در قبال مصوبات عمل نکرده است.

وی یادآور شد: از مجموعه مدیریتی کارخانه سیمان ایلام انتظار داریم بیشتر پای کار باشند و در خصوص اقدامات افزایش سرمایه و عمل به تعهدات و پیگیری مصوبات جدی تر با مسایل برخورد کنند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: کارخانه سیمان ایلام پیشانی توسعه استان است و سهامداران آن باید درک درستی از شرایط موجود داشته و نسبت به وضعیت کنونی کارخانه اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرماندار سیروان نیز در این نشست گفت: بسیاری از مشکلات این واحد داخلی است که نیازمند مدیریت و برنامه ریزی دارد.

جواد رحیمی مقدم اظهار داشت: برای اینکه مشکل کارگری درست نشود با تلاش و جلسه های متعدد از کارگرها خواسته شده است شرایط فعلی کارخانه را درک و به فعالیت خود ادامه دهند.

وی از مسئولان کارخانه سیمان خواست هرچه سریعتر برای راه اندازی خط های تولیدی این کارخانه اقدام جدی انجام دهند تا از نظر کارگری مشکلی برای استان ایجاد نشود.

بر اساس اعلام مدیرعامل کارخانه ایلام این کارخانه دارای ۱۰۶ میلیارد تومان بدهی انباشته از قبیل گاز، برق، مالیات و … است و اکنون یک خط تولید آن به طور کامل بسته شده است.

اقبال نیا اظهار داشت: اگر افزایش سرمایه در کارخانه صورت گیرد و ۲ خط تولید این واحد احیا و توسعه یابد با توجه به کیفیتی که سیمان ایلام دارد و بازار فروش آن مشکلات این واحد برطرف می شود.

وی از مسئولان استان خواست نشستی با مدیرعامل بنیاد مستضعفان کشور به عنوان سهامدار این شرکت انجام دهند تا بتوانند از طریق جذب کمک های آن بنیاد نسبت به افزایش سرمایه شرکت اقدام شود.

به گزارش ایرنا، کارخانه سیمان ایلام سال ۶۸ به ثبت رسید که بهره برداری از خط یک تولید آن سال ۷۷ و خط دوم آن نیز سال ۹۰ آغاز شد.

این واحد تولیدی و صنعتی که در ۱۵ کیلومتری شمال شهر ایلام در دهستان ‘کارزان’ شهرستان سیروان واقع شده اکنون جزو شرکت های حاضر در سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است.

سیمان ایلام تاکنون با حضور در جشنواره های مختلف خارجی چندین جایزه و عنوان جهانی و بین المللی کسب کرده است.

کارخانه سیمان ایلام ۲ نوع محصول تیپ یک (در دو گونه ۱.۴۲۵ و ۱.۵۲۵) و تیپ پنج تولید می کند که پرمصرف ترین انواع سیمان محسوب می شود، ضمن این که از توانایی تولید سیمان نوع دو، پوزلانی معمولی و پوزلانی ویژه نیز برخوردار است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.